Η μεγαλύτερη ληστεία στο διεθνές εμπόριο: Πώς η Βόρεια Κορέα έκλεψε 1.000 Volvo από τη Σουηδία (vid)

Η μεγαλύτερη ληστεία στο διεθνές εμπόριο: Πώς η Βόρεια Κορέα έκλεψε 1.000 Volvo από τη Σουηδία (vid)
Ενώ το κόστος των 1.000 Volvo μπορεί να φαίνεται υπερβολικό, η διαρκής σχέση μεταξύ της Σουηδίας και της Βόρειας Κορέας υπογραμμίζει την πολυπλοκότητα της διεθνούς διπλωματίας και την απρόβλεπτη φύση του παγκόσμιου εμπορίου.

Στα χρονικά της ιστορίας του διεθνούς εμπορίου, υπάρχει μια ιδιότυπη ιστορία διπλωματίας, εμπορίου και μιας μαζικής κλοπής αυτοκινήτων που αφορά ένα από τα πιο εμβληματικά εξαγωγικά προϊόντα της Σουηδίας: τα Volvo. Η χρονιά ήταν η δεκαετία του 1970 και η Βόρεια Κορέα, υπό την ηγεσία του Κιμ Ιλ-Σουνγκ, επεδίωκε να εκσυγχρονίσει τον βιομηχανικό της τομέα με τη βοήθεια σουηδικής τεχνολογίας και μηχανημάτων. Αυτό που ακολούθησε ήταν μια επιχειρηματική συμφωνία που πήγε στραβά, με αποτέλεσμα την κλοπή 1.000 Volvo και ένα χρέος που παραμένει απλήρωτο μέχρι σήμερα.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Σουηδία αναδείχθηκε ως ένα από τα πρώτα δυτικά έθνη που έτειναν χείρα φιλίας στη Βόρεια Κορέα, οραματιζόμενη ένα μέλλον αμοιβαίου οφέλους μέσω του εμπορίου και της συνεργασίας. Ανυπομονώντας να αξιοποιήσουν την ανεκμετάλλευτη αγορά της Βόρειας Κορέας, οι σουηδικές επιχειρήσεις είδαν την ευκαιρία να εξάγουν τα προϊόντα τους, συμπεριλαμβανομένων των στιβαρών και αξιόπιστων Volvo 144, σε μια χώρα που διψούσε για βιομηχανικό εκσυγχρονισμό.

Η αρχική συμφωνία μεταξύ Σουηδίας και Βόρειας Κορέας αφορούσε την πώληση 1.000 Volvo, κυρίως της σειράς 140, συνολικής αξίας 70 εκατομμυρίων δολαρίων. Ήταν μια συμφωνία-ορόσημο που σηματοδότησε την είσοδο της Σουηδίας στην αγορά της Βόρειας Κορέας και την ίδρυση της πρώτης δυτικής πρεσβείας στην Πιονγκγιάνγκ.

Καθώς τα Volvo και τα μηχανήματα έφταναν στη Βόρεια Κορέα, η αισιοδοξία ήταν διάχυτη, με την ελπίδα να δημιουργηθεί μια γόνιμη συνεργασία μεταξύ των δύο εθνών. Ωστόσο, αυτό που ακολούθησε ήταν μια σειρά από ατυχή γεγονότα που κατέληξαν σε αυτό που μπορεί να περιγραφεί μόνο ως μεγάλη κλοπή σε διεθνή κλίμακα.

Κατά την άφιξή τους στη Βόρεια Κορέα, τα Volvo διανεμήθηκαν γρήγορα στην ελίτ, αποτελώντας σύμβολα κύρους για τους λίγους ευνοημένους. Εν τω μεταξύ, οι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ της Σουηδίας και της Βόρειας Κορέας άρχισαν να διαλύονται, με τη σουηδική πρεσβεία να παρέχει ζοφερές περιγραφές της ζωής στην Πιονγκγιάνγκ και των προκλήσεων της διεξαγωγής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε ένα αυστηρά επιτηρούμενο περιβάλλον.

Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες της Σουηδίας να εισπράξει την πληρωμή για τα Volvo, η Βόρεια Κορέα παρέμεινε αμετακίνητη στην άρνησή της να διευθετήσει το χρέος, το οποίο έχει εκτοξευθεί στο εκπληκτικό ποσό των 322 εκατομμυρίων δολαρίων με τους τόκους. Οι υπενθυμίσεις που γίνονται κάθε δύο χρόνια από τη σουηδική κυβέρνηση αποτελούν μια οδυνηρή υπενθύμιση του ανεπίλυτου ζητήματος, αλλά η Βόρεια Κορέα παραμένει σιωπηλή, αφήνοντας τη Σουηδία να επωμιστεί το οικονομικό βάρος του απλήρωτου χρέους.